Ogłoszenie II otwartego konkursu ofert na realizację w 2013 r. zadań publicznych Gminy Opalenica w zakresie kultury fizycznej i sportu
OGŁOSZENIE
II OTWARTEGO
KONKURSU OFERT
NA
REALIZACJĘ ZADAŃ PUBLICZNYCH GMINY OPALENICA
Burmistrz
Opalenicy działając na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003
r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234,
poz. 1536 z zm.) ogłasza II otwarty konkurs ofert na realizację przez
organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 3 ust. 3 tej ustawy w
2013 r. zadań publicznych z zakresu kultury fizycznej i sportu.
I.
Wspieranie zadań obejmuje w zakresie
kultury fizycznej i sportu:
·
prowadzenie i upowszechnianie kultury fizycznej
i sportu wśród dzieci i młodzieży,
·
prowadzenie działalności wychowawczej,
·
organizowanie cyklicznych zawodów sportu
szkolnego w grach zespołowych i lekkiej atletyce na terenie miasta i gminy,
·
promowanie Opalenicy na terenie województwa i
kraju przez udział w zawodach sportowych.
W 2012 r. na realizację zadań publicznych w
zakresie kultury fizycznej i sportu przeznaczono z budżetu Gminy Opalenica
kwotę 65.100,00 zł; na realizację zadania publicznego w 2013 r. do tej pory przeznaczono kwotę
55.000,00 zł, w II konkursie przewiduje się kwotę 15.000,00 zł.
II.
Terminy realizacji ww. zadań: od 15 lutego do 31 grudnia 2013 roku.
III.
Zasady przyznawania dotacji:
1. W
otwartym konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe, osoby prawne i jednostki organizacyjne
działające na podstawie przepisów o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego w
Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków
wyznaniowych oraz gwarancjach wolności sumienia
i wyznania, jeśli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku
publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielnie
socjalne oraz jednostki organizacyjne podległe organom administracji publicznej
lub przez nie nadzorowane, które prowadzą działalność statutową w dziedzinie
objętej konkursem i zamierzają realizować zadania na rzecz mieszkańców Gminy
Opalenica.
2. Oferta
musi spełniać wszystkie warunki formalne określone w ustawie o działalności
pożytku publicznego i wolontariacie oraz w niniejszym komunikacie.
3. Oferty
należy składać na druku według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do
rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 grudnia 2010
r. w sprawie wzoru
oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz
wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6, poz. 25).
Formularze można pobrać w Urzędzie Miejskim w Opalenicy, pok. 09, znajdują się
również w Biuletynie Informacji Publicznej – pod adresem: www.bip.opalenica.pl
- w poddziale „pożytek publiczny”.
4. Do
oferty muszą być dołączone następujące załączniki:
a) odpis
z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru lub ewidencji,
b) pełnomocnictwo do zaciągania zobowiązań w
przypadku terenowych jednostek organizacyjnych,
c) statut,
d) sprawozdanie
finansowe oraz sprawozdanie merytoryczne za 2012 r.,
e) umowa
partnerska w przypadku wskazania partnera w realizacji zadania.
5. W
przypadku złożenia kserokopii żądanych dokumentów wymaga się ich poświadczenia
przez oferenta za zgodność z oryginałem.
6. Złożenie
oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Rozpatrywane będą wyłącznie
oferty kompletne, złożone terminowo i według obowiązującego wzoru.
IV.
Termin składania ofert:
Oferty
należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „ II konkurs na realizację zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej
i sportu w 2013 r.” w terminie do 06 lutego 2013 r. w Urzędzie
Miejskim w Opalenicy – pok. 01.
V.
Termin, kryteria i tryb wyboru ofert:
1. Postępowanie
konkursowe będzie prowadzone zgodnie z ustawą o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie oraz niniejszym ogłoszeniem.
2. Wybór
oferty na wykonanie zadań dokonany zostanie w terminie do 15 lutego 2013r.
3. Przy
wyborze ofert będą brane pod uwagę następujące kryteria:
a) ocena zgłoszonych możliwości
realizacji zadania przez podmiot (0-15 pkt),
b) jakość działania i kwalifikacje
osób, przy udziale których podmiot ma realizować zadanie (0-25 pkt),
c) deklarowany udział środków
finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania
(0-15 pkt),
d) ocena
przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym relacji
do zakresu rzeczowego zadania (0-20 pkt),
e) analiza i ocena wykonania zadań
zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i
terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na ten cel
środków (0-15 pkt),
f) oczekiwana wysokość dotacji (0-10 pkt).
4. Decyzję
o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Opalenicy po
zapoznaniu się z wynikami prac komisji konkursowej. Do postanowień w sprawie
wyboru oferty i udzielenia dotacji nie ma zastosowania tryb odwoławczy.
5. Wynik
wyboru ofert zostanie podany do wiadomości publicznej na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Opalenicy oraz w
Biuletynie Informacji Publicznej – pod adresem: www.bip.opalenica.pl - w
poddziale „pożytek publiczny”.
VI.
Warunki realizacji zadania publicznego:
1. Po
dokonaniu wyboru ofert ze zleceniobiorcami zostaną zawarte pisemne umowy na
realizację zadań publicznych i udzielenie dotacji według wzoru określonego w cytowanym wyżej rozporządzeniu
w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o
wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania zadania.
2. Wysokość
dotacji dla wybranej oferty określona będzie każdorazowo w odrębnej umowie,
zawartej na czas określony, nie dłuższy niż do 31 grudnia 2013 r. Wysokość
udzielonej dotacji może być inna niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku
warunkiem zawarcia umowy jest dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu
realizacji zadania.
3. Oferent
przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do jego wykonania w
trybie i na zasadach określonych w umowie.
4. Zadanie
nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy, chyba że umowa
zezwala na wykonanie określonej części zadania przez taki podmiot.
5. Otrzymanej
dotacji oferent nie może przekazywać osobom trzecim w formie darowizny.
6. Przekazana
dotacja nie może być wykorzystana na: zadania i zakupy inwestycyjne, zakup
gruntów, działalność gospodarczą, działalność polityczną i religijną, a także
pokrycie kosztów prowadzenia biura organizacji pozarządowej.
7. Oferent
ma obowiązek informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze środków z
budżetu Gminy Opalenica.
8. Zleceniobiorca
zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego
według wzoru określonego w cytowanym wyżej rozporządzeniu w sprawie wzoru oferty
realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego
i wzoru sprawozdania z wykonania zadania. Termin złożenia sprawozdania będzie
określony w umowie.
Wz. Burmistrza
/-/ Andrzej Mainka
Zastępca Burmistrza
Opalenica,
16 stycznia 2013 r.
Wzór oferty.
Wzór sprawozdania.