Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych z zakresu ochrony i promocji zdrowia
OGŁOSZENIE
OTWARTEGO KONKURSU OFERT
NA REALIZACJĘ ZADAŃ
PUBLICZNYCH GMINY OPALENICA
Burmistrz
Opalenicy działając na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24
kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o
wolontariacie (Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536) ogłasza otwarty
konkurs ofert na realizację przez organizacje pozarządowe oraz
podmioty określone w art. 3 ust. 3 tej ustawy - w formie wspierania
w roku 2011 zadań publicznych:
-
Rodzaj zadania:
ochrona i promocja zdrowia - działalność organizacji na rzecz
rehabilitacji i integracji kobiet po leczeniu onkologicznym.
W
2010 roku powyższe zadanie nie było realizowane; na realizację
zadania publicznego w 2011 roku przewiduje się kwotę 5 000,00
zł.
II.
Terminy realizacji ww. zadania: od 15 listopada do 31 grudnia 2011
roku.
III.
Zasady przyznawania dotacji:
-
W
otwartym konkursie mogą uczestniczyć organizacje pozarządowe,
osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie
przepisów o stosunku państwa do Kościoła Katolickiego w
Rzeczypospolitej Polskiej,
o stosunku Państwa do innych
kościołów i związków wyznaniowych oraz gwarancjach
wolności sumienia
i wyznania, jeśli ich cele statutowe obejmują
prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia
jednostek samorządu terytorialnego, spółdzielnie socjalne
oraz jednostki organizacyjne podległe organom administracji
publicznej lub przez nie nadzorowane, które prowadzą
działalność statutową w dziedzinie objętej konkursem i
zamierzają realizować zadania na rzecz mieszkańców Gminy
Opalenica.
-
Oferta
musi spełniać wszystkie warunki formalne określone w ustawie o
działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz w
niniejszym komunikacie.
-
Oferty
należy składać na druku według wzoru stanowiącego Załącznik
Nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy
i Polityki Społecznej z
dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru
umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru
sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz.U. z 2011 r. Nr 6, poz.
25) (formularze można pobrać w Urzędzie Miejskim w Opalenicy,
pok. 09, znajdują się również w Biuletynie Informacji
Publicznej – pod adresem: www.bip.opalenica.pl
- w poddziale „pożytek publiczny”).
-
Do
oferty muszą być dołączone następujące załączniki:
-
kopia
aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, innego rejestru
lub ewidencji,
-
w
przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów
składających ofertę wspólną niż wynikający z KRS lub
innego rejestru – dokument potwierdzający upoważnienie do
działania w imieniu oferentów,
-
sprawozdanie
finansowe oraz sprawozdanie merytoryczne za 2010 rok,
-
umowa
partnerska w przypadku wskazania partnera w realizacji zadania.
W
przypadku złożenia kserokopii żądanych dokumentów wymaga
się ich poświadczenia przez oferenta za zgodność z oryginałem.
-
Złożenie
oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
Rozpatrywane będą wyłącznie oferty kompletne, złożone
terminowo i według obowiązującego wzoru.
IV.
Termin składania ofert:
Oferty
należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Konkurs
na realizację zadań publicznych w 2011 r.”, w terminie do
04 listopada 2011 r. w Urzędzie Miejskim w Opalenicy –
pok. 01.
V.
Termin, kryteria i tryb wyboru ofert:
-
Postępowanie
konkursowe będzie prowadzone zgodnie z ustawą o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie oraz niniejszym ogłoszeniem.
-
Wybór
oferty na wykonanie zadań dokonany zostanie w terminie do 10
listopada 2011 r.
-
Przy wyborze ofert będą brane pod uwagę następujące
kryteria:
a)
ocena zgłoszonych możliwości realizacji zadania przez podmiot
(0-15 pkt),
b) jakość
działania i kwalifikacje osób, przy udziale których
podmiot ma realizować zadanie (0-25 pkt),
c) deklarowany udział środków finansowych
własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację
zadania (0-15 pkt),
d) ocena przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów
realizacji zadania, w tym relacji do zakresu rzeczowego zadania
(0-20 pkt),
e) analiza i ocena wykonania zadań zleconych
podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i
terminowości ich realizacji oraz sposobu rozliczenia otrzymanych na
ten cel środków (0-15 pkt),
f)
oczekiwana wysokość dotacji (0-10 pkt).
-
Decyzję
o wyborze ofert i udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Opalenicy
po zapoznaniu się z wynikami prac komisji konkursowej. Do
postanowień w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie ma
zastosowania tryb odwoławczy.
-
Wynik
wyboru ofert zostanie podany do wiadomości publicznej na tablicy
ogłoszeń w Urzędzie Miejskim
w Opalenicy, na stronie
internetowej Urzędu Miejskiego w Opalenicy oraz w Biuletynie
Informacji Publicznej – pod adresem: www.bip.opalenica.pl
- w poddziale „pożytek publiczny”. Dodatkowo będzie on
przekazany pisemnie oferentom.
VI.
Warunki realizacji zadania publicznego:
-
Po
dokonaniu wyboru ofert ze zleceniobiorcami zostaną zawarte pisemne
umowy na realizację zadań publicznych
i udzielenie dotacji
według wzoru określonego w cytowanym wyżej rozporządzeniu w
sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru
umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z
wykonania zadania.
-
Wysokość
dotacji dla wybranej oferty określona będzie każdorazowo w
odrębnej umowie, zawartej na czas określony, nie dłuższy niż do
31 grudnia 2011 r. Wysokość udzielonej dotacji może być inna niż
wnioskowana w ofercie. W takim przypadku warunkiem zawarcia umowy
jest dokonanie przez oferenta korekty kosztorysu realizacji zadania.
-
Oferent
przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do jego
wykonania w trybie i na zasadach określonych w umowie.
-
Zadanie
nie może być realizowane przez podmiot nie będący stroną umowy,
chyba że umowa zezwala na wykonanie określonej części zadania
przez taki podmiot.
-
Otrzymanej
dotacji oferent nie może przekazywać osobom trzecim w formie
darowizny.
-
Przekazana
dotacja nie może być wykorzystana na: działalność gospodarczą,
działalność polityczną i religijną, a także pokrycie kosztów
prowadzenia biura organizacji pozarządowej.
-
Oferent
ma obowiązek informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze
środków z budżetu Gminy Opalenica.
-
Zleceniobiorca
zobowiązany jest do złożenia sprawozdania z wykonania zadania
publicznego według wzoru określonego w cytowanym wyżej
rozporządzeniu w sprawie wzoru oferty realizacji zadania
publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i
wzoru sprawozdania z wykonania zadania. Termin złożenia
sprawozdania będzie określony w umowie.
Zastrzega
się prawo odwołania konkursu oraz przesunięcia terminu składania
ofert, a także jego unieważnienia.
Burmistrz Opalenicy
/-/ dr inż. Roman Maternik
Opalenica,
dnia 14 października 2011 r.